اداره سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی با ابعاد مختلف آن بدون بهرهگیری از دانش بازرگانی و دسترسی به اطلاعاتی که در امر تصمیمگیری لازم است امکانپذیر نیست. لذا این وظیفه مؤسسات آموزشی است که اولاً کارشناسان و مدیران آینده این سازمانها را برای قبول مسئولیت آموزش دهند. ثانیاً محققین و پژوهشگرانی را تربیت کنند که بتوانند برای مسائل و مشکلات راهحلهای صحیح و منطقی پیدا کنند. با توجه به نیاز صنایع و شرکتها به مشاغلی در زمینه امور بازرگانی مانند خرید و فروش، آموزش نیروی انسانی کارآمد به صورت علمی- کاربردی در این تخصص احساس میشود؛ از این رو برنامه آموزشی دوره کاربردی بازرگانی با توجه به اهدف ذیل طراحی شده است.
هدف دوره
هدف این دوره آموزش افرادی است که پس از گذراندن دوره، وارد بازار کار شــده و توانایی لازم برای احراز مشاغلی در زمینه بازرگانی را در شرکتها و سازمانهای صنعتی، بازرگانی و دولتی داشته باشند و قسمتی از نیاز جامعه را تامین کنند.
طول دوره
۲سال- معادل ۴ ترم- 3۱ واحد درسی
مخاطبین دوره
مدیران و کارشناسان امور بازرگانی، تدارکات و خرید داخلی، خرید خارجی، بازاریابی، فروش و صادرات.
شرایط شرکت در دوره
دانشآموختگان دوره کاردانی بازرگانی سازمان مدیریت صنعتی، دوره علمی- کاربردی و کاردانیهای رشتههای مرتبط با امور بازرگانی؛ پذیرفته شدن در آزمون علمی و مصاحبه ورودی.
نقش و توانایی دانشآموختگان
دانشآموختگان دوره کاردانی با اطلاعاتی که در زمینههای مختلف بازرگانی و بازاریابی، روابط انسانی، امور مالی و اقتصادی پیدا میکنند، به خوبی میتوانند در نقش کارمند در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند؛
انتظار میرود که این دانشآموختگان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری مانند سرپرستی را نیز در سازمانها و شرکتها عهدهدار گردند؛
علاوه بر این دانشآموختگان این دوره میتوانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در مؤسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، همکاری نمایند.
مدرک دوره
به دانشآموختگان دوره مطابق شرایط ســازمان مدیریت صنعتی، گواهینامه دوره عالی در سطح کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی اعطاء خواهد شد.
تماس:
02334533325-02334533870
09354615995 طیاری
سرفصل دوره | |||
واحدهای پیش نیاز | 31 واحد درسی | ||
ردیف | نام درس | تعداد واحد | |
1 | اصول و فنون مذاکره | 2 | |
2 | تجارت با رویکرد فناوری اطلاعات | 1 | |
3 | مدیریت منابع انسانی | 2 | |
4 | زبان تخصصی | 2 | |
5 | اقتصاد کلان | 2 | |
واحدهای اصلی | |||
ردیف | نام درس | تعداد واحد | |
1 | مدیریت صادرات و واردات | 2 | |
2 | مدیریت برند | 2 | |
3 | نشانهشناسی | 1 | |
4 | طراحی و تدوین طرح تجاری | 2 | |
5 | مدیریت امور گمرکی | 2 | |
6 | امور تدارکات و قراردادهای تجاری | 2 | |
7 | مدیریت مالی | 2 | |
8 | اصول و فنون تبلیغات تجاری | 2 | |
9 | قوانین مالیاتی | 1 | |
10 | مکاتبات تجاری (زبان انگلیسی) | 2 | |
11 | مباحث منتخب- سمینار تخصصی بازرگانی و بازاریابی | 2 | |
12 | پروژههای عملی | 2 | |
جمع کل | 31 |