امروزه تحولات محیطی و ایجاد تغییرات در شاخصهای ارزیابی عملكرد بنگاهها هر چه بیشتر روشهای سنتی ارزشگذاری بنگاهها و ثروت ایجاد شده به وسیله آنها را به چالش میكشند. ارزش بازاری بسیاری از بنگاهها به هیچ وجه با جریان نسبی درآمد و داراییهای ملموس آنها تناسب ندارد که یكی از علل عمده چنین تغییراتی، افزایش نقش و جایگاه “داراییهای استراتژیك” در بنگاهها است. به این جهت در شرایط امروز و در عصر اطلاعات، دانش و بازار به عنوان یك قابلیت استراتژیك ایجادكننده داراییهای ناملموس در سطح مدیریت ارشد بنگاهها مورد توجه قرار گرفته است. چرا که مهمترین مسئله پیش روی هر بنگاهی عبارت است از درك شرایط و انطباق سریع با تغییرات بازار یعنی جهانی شدن، رقابت جدید، افزایش انتظارات مشتری و تأثیر انقلاب اطلاعات بر شیوه بازاریابی بنگاهها، در نتیجه بازاریابی استراتژیك به جای مهارت تولید، وظیفه اصلی ایجاد مزیت متمایزكننده را بر عهده گرفته است.
فقدان نگرش بازاریابی استراتژیك در مدیریت ارشد بنگاهها، آنها را از شناخت تغییرات راهبردی رقبا و مشتریان، محروم میسازد و در نتیجه فرصتهای جدید بازار و تهدیدات با سرعت كافی مورد توجه قرار نمیگیرند. نبود تمركز مدیران ارشد بر مشتری و بازار، به معنی اشتغال مدیران با مسائل كوتاه مدت بودجه به جای تصمیمات راهبردی است؛ به طوری كه در زمان بروز مشكلات، راه حلهای كاهش هزینه به جای نوآوری مورد توجه قرار میگیرد، راه حلهایی كه در بلند مدت با راهبردهای واقعی ایجاد ارزش در تناقص هستند. با توجه به این ضرورتها دوره بازاریابی استراتژیك به منظور پاسخگویی به این نیاز با اهدف زیر طراحی و پیشنهاد میگردد:
هدف دوره
اهدف این دوره، آموزش مدیرانی است كه از توانایی و مهارت لازم در بكارگیری قابلیتهای بازاریابی جهت ایجاد ارزش برای مشتریان و دیگر ذینفعان بنگاه در بازارهای داخلی و بین المللی برخوردار میباشند. امروزه، با توجه به تشدید رقابت در بازارهای جهانی، مدیران بنگاهها باید با امكانات جدید جهت ایجاد مزیت متمایزكننده در بازار آشنا شوند. به طور مثال مدیران میبایست به ضرورت خلق، نگهداری، تقویت و محافظت از برند به عنوان یك عامل ایجاد مزیت متمایزكننده پی برده و در جهت ایجاد یك برند موفق تلاش نمایند. آشنایی با همه مباحث جدید مطرح در چارچوب آمیختههای بازاریابی، در بستر بازار جهانی از دیگر اهدف كلی این دوره است.
طول دوره
۱.۵ سال- معادل ۴ ترم- 3۲ واحد درسی.
مخاطبین دوره
مدیران میانی و ارشد تبلیغات- فروش- رسیدگی به حساب مشتریها- رسانه- برند- بازرگانی- بازاریابی- محصول- روابط عمومی و ارتباط با مشتری.
شرایط شركت در دوره
دارا بودن مدرك كارشناسی از دانشگاهها و مؤسسات آموزشی معتبر كشور؛
دارا بودن حداقل سه سال سابقه كار؛
پذیرفته شدن در مصاحبه اختصاصی.
مدرک دوره
به دانشآموختگان دوره، مطابق شرایط سازمان مدیریت صنعتی، گواهی نامه دوره عالی MBA مدیریت بازاریابی استراتژیک اعطاء خواهد شد.
محل برگزاری دوره
مرکز رشد علم و فناوری گرمسار
تماس
۰۲۳۳۴۵۳۳۳۲۵ – ۰۲۳۳۴۵۳۳۸۷۰
۰۹۳۵۴۶۱۵۹۹۵ طیاری
سرفصل دوره | |||
واحدهای پیش نیاز | |||
ردیف | نام درس | تعداد واحد | |
۱ | نگرش سیستمی | ۲ | |
۲ | اقتصاد برای مدیران | ۲ | |
۳ | مبانی حسابداری و مدیریت مالی | ۲ | |
۴ | اصول بازاریابی | ۲ | |
واحدهای اصلی | |||
ردیف | نام درس | تعداد واحد | |
۱ | رفتار مصرفکننده | ۱ | |
۲ | تحقیقات بازاریابی | ۲ | |
۳ | بازاریابی صنعتی | ۲ | |
۴ | بازاریابی دیجیتال | ۲ | ۳۲ واحد درسی |
۵ | مهارتهای عمومی مدیران بازاریابی و فروش | ۱ | |
۶ | مدیریت استراتژیک بازاریابی | ۲ | |
۷ | مدیریت برند | ۲ | |
۸ | مبانی مدیریت و بازاریابی خدمات | ۲ | |
۹ | کسب و کار بین الملل | ۲ | |
۱۰ | مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) | ۱ | |
۱۱ | مسائل جاری مدیران بازاریابی و فروش | ۱ | |
۱۲ | ارتباطات جامع بازاریابی | ۲ | |
۱۳ | مدیریت فروش | ۲ | |
۱۴ | مدیریت خرده فروشی | ۲ | |
واحدهای اختیاری | |||
ردیف | نام درس | تعداد واحد | |
۱ | پایان نامه و روش تحقیق | ۶ | |
جمع کل | ۳۲ |