دوره عالی در سطح کارشناسی ارشد‌ بازاریابی استراتژیک ‌MBA

امروزه تحولات محیطی و ایجاد تغییرات در شاخص‌های ارزیابی عملكرد بنگاه‌ها هر چه بیشتر روش‌های سنتی ارزش‌گذاری بنگاه‌‌ها و ثروت‌ ایجاد شده به وسیله آنها را به چالش می‌كشند. ارزش بازاری بسیاری از بنگاه‌‌ها به هیچ وجه با جریان نسبی درآمد و دارایی‌های ملموس آنها‌ تناسب ندارد که یكی از علل عمده چنین تغییراتی، افزایش نقش و جایگاه “دارایی‌های استراتژیك” در بنگاه‌‌ها است. به این جهت در شرایط امروز و در عصر اطلاعات، دانش و بازار به عنوان یك قابلیت استراتژیك ایجادكننده دارایی‌های ناملموس در سطح مدیریت ارشد بنگاه‌‌ها مورد توجه قرار گرفته است. چرا که مهمترین مسئله پیش روی هر بنگاهی عبارت است از درك شرایط و انطباق سریع با تغییرات بازار یعنی جهانی‌ شدن، رقابت جدید، افزایش انتظارات مشتری و تأثیر انقلاب اطلاعات بر شیوه بازاریابی بنگاه‌ها، در نتیجه بازاریابی استراتژیك به جای مهارت تولید، وظیفه اصلی ایجاد مزیت متمایزكننده را بر عهده گرفته است.

فقدان نگرش بازاریابی استراتژیك در مدیریت ارشد بنگاه‌ها، آنها را از شناخت تغییرات راهبردی رقبا و مشتریان، محروم می‌سازد و در نتیجه‌ فرصت‌های جدید بازار و تهدیدات با سرعت كافی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. نبود تمركز مدیران ارشد بر مشتری و بازار، به معنی اشتغال مدیران با مسائل كوتاه مدت بودجه به جای تصمیمات راهبردی است؛ به طوری كه در زمان بروز مشكلات، راه حل‌های كاهش هزینه به جای نوآوری مورد توجه قرار می‌گیرد، راه حل‌هایی كه در بلند مدت با راهبردهای واقعی ایجاد ارزش در تناقص هستند. با توجه به این ضرورت‌‌ها دوره بازاریابی‌ استراتژیك به منظور پاسخ‌گویی به این نیاز با اهدف زیر طراحی و پیشنهاد میگردد:

 

هدف دوره

اهدف این دوره، آموزش مدیرانی است كه از توانایی و مهارت لازم در بكارگیری قابلیت‌های بازاریابی جهت ایجاد ارزش برای مشتریان و دیگر ذینفعان بنگاه در بازارهای داخلی و بین المللی برخوردار می‌باشند. امروزه، با توجه به تشدید رقابت در بازارهای جهانی، مدیران بنگاه‌ها باید با امكانات جدید جهت ایجاد مزیت متمایزكننده در بازار آشنا شوند. به طور مثال مدیران می‌بایست به ضرورت خلق، نگهداری، تقویت و محافظت از برند به عنوان یك عامل ایجاد مزیت متمایزكننده پی برده و در جهت ایجاد یك برند موفق تلاش نمایند. آشنایی با همه مباحث جدید مطرح در چارچوب آمیخته‌های بازاریابی، در بستر بازار جهانی از دیگر اهدف كلی این دوره است.

 

طول دوره

۱.۵ سال- معادل ۴ ترم- 3۲ واحد درسی.

 

مخاطبین دوره

مدیران میانی و ارشد تبلیغات- فروش- رسیدگی به حساب مشتری‌ها- رسانه- برند- بازرگانی- بازاریابی- محصول- روابط عمومی و ارتباط با مشتری.

 

شرایط شركت در دوره

دارا بودن مدرك كارشناسی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر كشور؛

دارا بودن حداقل سه سال سابقه كار؛

 پذیرفته شدن در مصاحبه اختصاصی.

 

مدرک دوره

به دانش‌آموختگان دوره، مطابق شرایط سازمان مدیریت صنعتی، گواهی نامه دوره عالی MBA مدیریت بازاریابی استراتژیک اعطاء خواهد شد.

 

محل برگزاری دوره

مرکز رشد علم و فناوری گرمسار

 

تماس

۰۲۳۳۴۵۳۳۳۲۵ – ۰۲۳۳۴۵۳۳۸۷۰

۰۹۳۵۴۶۱۵۹۹۵ طیاری

سرفصل دوره 
 واحدهای پیش نیاز  
ردیفنام درستعداد واحد 
۱نگرش سیستمی۲ 
۲اقتصاد برای مدیران۲ 
۳مبانی حسابداری و مدیریت مالی۲ 
۴اصول بازاریابی۲ 
 واحدهای اصلی  
ردیفنام درستعداد واحد 
۱رفتار مصرف‌کننده۱ 
۲تحقیقات بازاریابی۲ 
۳بازاریابی صنعتی۲ 
۴بازاریابی دیجیتال۲۳۲ واحد درسی
۵مهارت‌های عمومی مدیران بازاریابی و فروش۱ 
۶مدیریت استراتژیک بازاریابی۲ 
۷مدیریت برند۲ 
۸مبانی مدیریت و بازاریابی خدمات۲ 
۹کسب و کار بین الملل۲ 
۱۰مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)۱ 
۱۱مسائل جاری مدیران بازاریابی و فروش۱ 
۱۲ارتباطات جامع بازاریابی۲ 
۱۳مدیریت فروش۲ 
۱۴مدیریت خرده فروشی۲ 
 واحدهای اختیاری  
ردیفنام درستعداد واحد 
۱پایان نامه و روش تحقیق۶ 
 جمع کل۳۲