دوره عالی‌ در سطح کارشناسی ارشد EMBAمدیریت اجرایی

تجارب موجود در فرآیند توسعه اقتصادی در كشورهای توسعه یافته و نوپای صنعتی نشان می‌دهد كه توان مدیریت یكی از اهرم‌های قوی و محرك‌های اصلی توسعه است. نیاز به تقویت و تجهیز كادر مدیریت بخصوص در سطح اجرایی در كشور ما نیز به خوبی احساس شده است.

كشور ما اكنون نیازمند مدیرانی است كه بتوانند با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای دانش مدیریت و تجارب كشورهای صنعتی و نیز در‌ نظر گرفتن شرایط بومی، وظایف خویش را در راهبری و مدیریت استراتژیک سازمان به ویژه در زمینه‌های برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و كنترل، مدیریت منابع انســانی و بالاخره نوآوری و تحول، به نحوی موثرتر از گذشته انجام داده و راه را برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار كنند. دوره كارشناسی ارشــد مدیریت اجرایی نیز به منظور پرورش چنین مدیرانی برای بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی طراحی و تدوین شده‌ است.

 

هدف دوره

هدف كلی این برنامه كمك به بهبود نظام مدیریت سازمان‌های تولیدی، صنعتی و بنگاه‌های خدماتی خصوصی و دولتی است. انتظار می‌رود‌ مدیران بنگاه‌های مذكور با شركت در این برنامه به حرفه مدیریت تسلط بیشــتری یابند و با استفاده از فنون و تئوری‌های جدید مدیریت، وظایف خود را به نحوی موثرتر از سابق انجام دهند. مزید بر آن انتظار می‌رود شركت در این برنامه راه را برای قبول مسئولیت‌های دشوارتر و سطوح استراتژیک مدیریت توسط شركت‌كنندگان هموار كند.

 

طول دوره

۲ سال- معادل ۴ ترم- ۴۰ واحد درسی.

 

مخاطبین دوره

مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران ارشد، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار و افرادی که در کارراهه شغلی خود برای چنین مشاغلی در آینده هدف‌گذاری کرده‌اند.

 

روش تدریس در دوره

از جمله ویژگی‌های نظام آموزشی این دوره استفاده از تجارب دانشجویان به عنوان یکی از منابع مهم آموزشی و نیز توجه خاص به کار گروهی می‌باشد. از این رو در کنار روش متعارف استفاده از استاد، کتاب، بر تبادل تجربه شرکت‌کنندگان و یادگیری از یک دیگر تاکید می‌شود. طرح قضایا و مسایل مدیریت در گروه‌های کوچک از جمله ابزارهایی است که در این برنامه به منظور تبادل تجربه و ابتکارات شرکت‌کنندگان، به طور وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین‌ لحاظ ضروری است شرکت‌کنندگان از تجربه کاری مفیدی برخوردار باشند. همچنین تدوین پروژه‌هایی در ارتباط با مسایل عینی واحدهای محل خدمت‌ دانشجویان فرصت بکارگیری عملی تئوری‌های آموخته شده را فراهم می‌نماید. به طور خلاصه داوطلبان این برنامه باید خود را برای یک زندگی پرتحرک‌ آموزشی که در آن نقشی فعال و مهم را ایفا می‌کنند، آماده سازند. در این ارتباط کتابخانه سازمان مدیریت صنعتی نیز در جهت دستیابی به آخرین منابع‌ علمی مدیریت، در اختیار دانشجویان می‌باشد. هیئت علمی این برنامه را گروهی از استادان برجسته و مجرب سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه‌‌ها و مراکز معتبر پرورش مدیر ایران و کشورهای پیشرفته صنعتی تشکیل میدهند که از تجارب عینی مدیریت علمی نیز در مقام مدیر و مشاور مدیریت برخوردارند.

 

شرایط شركت‌كنندگان

مدرك تحصیلی كارشناسی از دانشگاه‌‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر کشور؛

حداقل سه سال سابقه كار پس از دریافت مدرك كارشناسی؛

پذیرفته شدن در سنجش تعیین سطح و مصاحبه اختصاصی سازمان.

 

مدرک دوره

به فارغ‌التحصیلین دوره مطابق شرایط سازمان مدیریت صنعتی، گواهینامه دوره در سطح کارشناسی ارشد مدیریت (MBA) اعطاء خواهد شد.

 

تماس با مسئولین دوره

۰۲۳۳۴۵۳۳۳۲۵ – ۰۲۳۳۴۵۳۳۸۷۰

۰۹۳۵۴۶۱۵۹۹۵ طیاری

سرفصل دوره
 واحدهای پیش نیاز (۸ واحد) ۴۰ واحد درسی
ردیفنام درستعداد واحد
۱روش‌های کمی در مدیریت۲
۲اقتصاد برای مدیران۳
۳نگرش سیستمی۱
۴اصول و مبانی مدیریت و رهبری۲
 واحدهای اصلی (۲۲ واحد) 
ردیفنام درستعداد واحد
۱فناوری اطلاعات در کسب و کار۲
۲مدیریت عملیات۲
۳حسابداری مدیریت۵/۱
۴مدیریت منابع انسانی۲
۵مدیریت مالی و اقتصاد مدیریت۵/۱
۶مدیریت طرح‌های توسعه۲
۷اصول بازاریابی۲
۸بازرگانی بین‌المللی۲
۹مسایل جاری مدیریت اجرایی (سمپوزیوم)۱
۱۰مدیریت استراتژیک۳
۱۱مدل‌های سبک و کار۲
۱۲اصول و فنون مذاکره۱
۱۳مهارت‌های عمومی مدیریت (کارگاه)۱
 واحدهای اختیاری (۶ واحد از دروس زیر) ۴۰ واحد درسی
ردیفنام درستعداد واحد
۱مدیریت سازمان‌های پیچیده۲
۲مدیریت تکنولوژی و نوآوری۲
۳سیستم‌های اطلاعات مدیریت۲
۴تحلیل محیط داخلی و بین‌المللی۲
۵مدیریت تحول و اجرای برنامه استراتژیک۲
۶مدیریت واحدهای خدماتی۲
۷مدیریت استراتژیک بازاریابی۲
۸تحقیقات بازاریابی۲
۹مسائل بازاریابی بین‌المللی و صادرات۲
۱۰مدیریت ریسک۲
۱۱مدیریت سرمایه‌گذاری۲
۱۲مدیریت کارآفرینی۲
۱۳توسعه فردی۲
۱۴بازاریابی دیجیتال۲
۱۵توسعه پایدار و اخلاق حرفه‌ای۲
۱۶حاکمیت شرکتی۲
۱۷آینده پژوهی۲
۱۸مدیریت زنجیره تامین۲
۱۹مدیریت تعالی سازمانی، کیفیت و بهره‌وری۲
۲۰مدیریت دانش۲
۲۱اصول بازرگانی و تجارت۲
۲۲روش تحقیق در علوم اجتماعی۲
 جمع کل۴۰

 

پایان‌نامه (۴ واحد)

در طی درس پایان‌نامه ، دانشجو یکی از چالش‌ها و مسائل سازمانی )ترجیحا” سازمانی که خود در آن مشغول می‌باشد( را انتخاب می‌کند و با‌ توجه به‌ دانش و مهارت‌های کسب شده در دوره، از طریق روش تحقیق علمی آن را تحلیل کرده و راه حل ارائه می‌دهد.

دانشجویانی که تمایل به اخذ پایان‌نامه ندارند، می‌توانند دو درس ۲ واحدی دیگر از دروس اختیاری را جایگزین پایان‌نامه  انتخاب نمایند.