تجارب موجود در فرآیند توسعه اقتصادی در كشورهای توسعه یافته و نوپای صنعتی نشان میدهد كه توان مدیریت یكی از اهرمهای قوی و محركهای اصلی توسعه است. نیاز به تقویت و تجهیز كادر مدیریت بخصوص در سطح اجرایی در كشور ما نیز به خوبی احساس شده است.
كشور ما اكنون نیازمند مدیرانی است كه بتوانند با بهرهگیری از آخرین دستاوردهای دانش مدیریت و تجارب كشورهای صنعتی و نیز در نظر گرفتن شرایط بومی، وظایف خویش را در راهبری و مدیریت استراتژیک سازمان به ویژه در زمینههای برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی و كنترل، مدیریت منابع انســانی و بالاخره نوآوری و تحول، به نحوی موثرتر از گذشته انجام داده و راه را برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار كنند. دوره كارشناسی ارشــد مدیریت اجرایی نیز به منظور پرورش چنین مدیرانی برای بنگاههای تولیدی و خدماتی در بخشهای دولتی، خصوصی و تعاونی طراحی و تدوین شده است.
هدف دوره
هدف كلی این برنامه كمك به بهبود نظام مدیریت سازمانهای تولیدی، صنعتی و بنگاههای خدماتی خصوصی و دولتی است. انتظار میرود مدیران بنگاههای مذكور با شركت در این برنامه به حرفه مدیریت تسلط بیشــتری یابند و با استفاده از فنون و تئوریهای جدید مدیریت، وظایف خود را به نحوی موثرتر از سابق انجام دهند. مزید بر آن انتظار میرود شركت در این برنامه راه را برای قبول مسئولیتهای دشوارتر و سطوح استراتژیک مدیریت توسط شركتكنندگان هموار كند.
طول دوره
۲ سال- معادل ۴ ترم- ۴۰ واحد درسی.
مخاطبین دوره
مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران ارشد، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار و افرادی که در کارراهه شغلی خود برای چنین مشاغلی در آینده هدفگذاری کردهاند.
روش تدریس در دوره
از جمله ویژگیهای نظام آموزشی این دوره استفاده از تجارب دانشجویان به عنوان یکی از منابع مهم آموزشی و نیز توجه خاص به کار گروهی میباشد. از این رو در کنار روش متعارف استفاده از استاد، کتاب، بر تبادل تجربه شرکتکنندگان و یادگیری از یک دیگر تاکید میشود. طرح قضایا و مسایل مدیریت در گروههای کوچک از جمله ابزارهایی است که در این برنامه به منظور تبادل تجربه و ابتکارات شرکتکنندگان، به طور وسیع مورد استفاده قرار میگیرد. بدین لحاظ ضروری است شرکتکنندگان از تجربه کاری مفیدی برخوردار باشند. همچنین تدوین پروژههایی در ارتباط با مسایل عینی واحدهای محل خدمت دانشجویان فرصت بکارگیری عملی تئوریهای آموخته شده را فراهم مینماید. به طور خلاصه داوطلبان این برنامه باید خود را برای یک زندگی پرتحرک آموزشی که در آن نقشی فعال و مهم را ایفا میکنند، آماده سازند. در این ارتباط کتابخانه سازمان مدیریت صنعتی نیز در جهت دستیابی به آخرین منابع علمی مدیریت، در اختیار دانشجویان میباشد. هیئت علمی این برنامه را گروهی از استادان برجسته و مجرب سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاهها و مراکز معتبر پرورش مدیر ایران و کشورهای پیشرفته صنعتی تشکیل میدهند که از تجارب عینی مدیریت علمی نیز در مقام مدیر و مشاور مدیریت برخوردارند.
شرایط شركتكنندگان
مدرك تحصیلی كارشناسی از دانشگاهها و مؤسسات آموزشی معتبر کشور؛
حداقل سه سال سابقه كار پس از دریافت مدرك كارشناسی؛
پذیرفته شدن در سنجش تعیین سطح و مصاحبه اختصاصی سازمان.
مدرک دوره
به فارغالتحصیلین دوره مطابق شرایط سازمان مدیریت صنعتی، گواهینامه دوره در سطح کارشناسی ارشد مدیریت (MBA) اعطاء خواهد شد.
تماس با مسئولین دوره
۰۲۳۳۴۵۳۳۳۲۵ – ۰۲۳۳۴۵۳۳۸۷۰
۰۹۳۵۴۶۱۵۹۹۵ طیاری
سرفصل دوره | |||
واحدهای پیش نیاز (۸ واحد) | ۴۰ واحد درسی | ||
ردیف | نام درس | تعداد واحد | |
۱ | روشهای کمی در مدیریت | ۲ | |
۲ | اقتصاد برای مدیران | ۳ | |
۳ | نگرش سیستمی | ۱ | |
۴ | اصول و مبانی مدیریت و رهبری | ۲ | |
واحدهای اصلی (۲۲ واحد) | |||
ردیف | نام درس | تعداد واحد | |
۱ | فناوری اطلاعات در کسب و کار | ۲ | |
۲ | مدیریت عملیات | ۲ | |
۳ | حسابداری مدیریت | ۵/۱ | |
۴ | مدیریت منابع انسانی | ۲ | |
۵ | مدیریت مالی و اقتصاد مدیریت | ۵/۱ | |
۶ | مدیریت طرحهای توسعه | ۲ | |
۷ | اصول بازاریابی | ۲ | |
۸ | بازرگانی بینالمللی | ۲ | |
۹ | مسایل جاری مدیریت اجرایی (سمپوزیوم) | ۱ | |
۱۰ | مدیریت استراتژیک | ۳ | |
۱۱ | مدلهای سبک و کار | ۲ | |
۱۲ | اصول و فنون مذاکره | ۱ | |
۱۳ | مهارتهای عمومی مدیریت (کارگاه) | ۱ |
واحدهای اختیاری (۶ واحد از دروس زیر) | ۴۰ واحد درسی | ||
ردیف | نام درس | تعداد واحد | |
۱ | مدیریت سازمانهای پیچیده | ۲ | |
۲ | مدیریت تکنولوژی و نوآوری | ۲ | |
۳ | سیستمهای اطلاعات مدیریت | ۲ | |
۴ | تحلیل محیط داخلی و بینالمللی | ۲ | |
۵ | مدیریت تحول و اجرای برنامه استراتژیک | ۲ | |
۶ | مدیریت واحدهای خدماتی | ۲ | |
۷ | مدیریت استراتژیک بازاریابی | ۲ | |
۸ | تحقیقات بازاریابی | ۲ | |
۹ | مسائل بازاریابی بینالمللی و صادرات | ۲ | |
۱۰ | مدیریت ریسک | ۲ | |
۱۱ | مدیریت سرمایهگذاری | ۲ | |
۱۲ | مدیریت کارآفرینی | ۲ | |
۱۳ | توسعه فردی | ۲ | |
۱۴ | بازاریابی دیجیتال | ۲ | |
۱۵ | توسعه پایدار و اخلاق حرفهای | ۲ | |
۱۶ | حاکمیت شرکتی | ۲ | |
۱۷ | آینده پژوهی | ۲ | |
۱۸ | مدیریت زنجیره تامین | ۲ | |
۱۹ | مدیریت تعالی سازمانی، کیفیت و بهرهوری | ۲ | |
۲۰ | مدیریت دانش | ۲ | |
۲۱ | اصول بازرگانی و تجارت | ۲ | |
۲۲ | روش تحقیق در علوم اجتماعی | ۲ | |
جمع کل | ۴۰ |
پایاننامه (۴ واحد)
در طی درس پایاننامه ، دانشجو یکی از چالشها و مسائل سازمانی )ترجیحا” سازمانی که خود در آن مشغول میباشد( را انتخاب میکند و با توجه به دانش و مهارتهای کسب شده در دوره، از طریق روش تحقیق علمی آن را تحلیل کرده و راه حل ارائه میدهد.
دانشجویانی که تمایل به اخذ پایاننامه ندارند، میتوانند دو درس ۲ واحدی دیگر از دروس اختیاری را جایگزین پایاننامه انتخاب نمایند.